خرید خانه در قسمت اروپایی استانبول

خرید خانه در قسمت اروپایی استانبول

استانبول شهری است که بر روی 7 تپه اصلی ساخته‌شده است و بخشی از آن در اروپا و بخشی دیگر در آسیا قرار دارد. گفته می‌شود که شهر اولیه استانبول تنها در بخش آسیایی قرار داشته است و این شهر از قاضی کوی آغاز شده است. در دوره‌های روم و عثمانی، این شهر گسترده‌تر شد و به اروپا رسید. با این وجود اگر به دنبال بخش تاریخی و باستانی استانبول می‌گردید باید آن را در بخش اروپایی این شهر جست‌وجو کنید. به طور کلی قسمت اروپایی استانبول معروف‌تر از بخش آسیایی آن است و اغلب سفارت‌ها و مراکز دولتی و گردشگری در آن قرار دارد. با این وجود اگر به دنبال آرامش و سکوت بیشتر هستید، شاید بخش آسیایی برای شما مناسب‌تر باشد.

بخش اروپایی و آسیایی این شهر با سه پل بسفر، محمد فاتح، سلطان یاووز به یکدیگر متصل می‌شوند و برای رسیدن از یکی به دیگری راه‌حل‌های بسیاری مانند اتوبوس، مترو، مترو بوس و کشتی وجود دارد که در صورت لزوم می‌توانید از هرکدام استفاده کنید. جالب است بدانید در خصوص رفت‌وآمد روی پل بسفر شما لازم نیست برای ورود به بخش اروپایی پول بدهید ولی برای ورود به بخش آسیایی چرا.

تفاوت بخش آسیایی و اروپایی استانبول

·         بخش آسیایی در دوران بیزانس شکل گرفته و دارای قدمت بیشتر نسبت به بخش اروپایی است.

·         در بخش اروپایی مکان‌های تاریخی بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

·         معروف‌ترین خیابان بخش اروپایی، خیابان استقلال نام دارد که به میدان معروف تکسیم منتهی می‌شود؛ همچنین این خیابان مهم‌ترین قسمت فرهنگی و تاریخی بخش اروپایی به حساب می‌آید و بیشتر مراکز تاریخی در آن واقع شده‌اند. خیابان بغداد هم در بخش آسیایی از شهرت بالایی برخوردار است و از خیابان‌های مدرن استانبول به حساب می‌آید که بین قاضی کوی و بوستانسی قرار گرفته است. این خیابان با وجود رنگ و روی مدرنی که به خود گرفته، یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر است.

·         هر دو قسمت دارای بنادر تفریحی هستند، بندر آتاکوی در بخش اروپایی و بندر کالامیس در بخش آسیایی قرار گرفته است و آن‌طور که از اخبار بر می‌آید به زودی دومین بندر تفریحی در ناحیه پندیک بخش آسیایی افتتاح می‌شود.

·         در هر دو بخش آسیایی و اروپایی فرودگاه ساخته شده است، فرودگاه آتاتورک در بخش اروپایی و فرودگاه صبیحا در بخش آسیایی قرار دارد.

·         اولین مسجد استانبول که با نام مسجد عرب شناخته می‌شد، در سال 717 میلادی در منطقه کاراکوی بخش اروپایی احداث شد.

·         حصار آنادولو اولین شهرک ترکی به حساب می‌آید که در بخش آسیایی قرار دارد.

·         نکته جالب در مورد رفت و آمد بر روی پل بسفر این است که برای رفتن به بخش اروپایی لازم نیست پولی را پرداخت کنید، اما برای رفتن به بخش آسیایی باید پول داد.

·         دانشگاه مرمر تنها دانشگاه جهان به حساب می‌آید که بر روی هر دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است، ساختمان مرکزی آن در بخش آسیایی قرار دارد.

·         بخش آسیایی به نسبت بخش اروپایی دارای دانشکده‌ها و محیط‌های دانشگاهی بیشتری است.

·         بخش اروپایی شب‌های بیداری دارد و تا طلوع خورشید صدای موسیقی و هیاهوی مردم به گوش می‌رسد.

·         طولانی‌ترین خط مترو در بخش آسیایی قرار دارد.

·         بیشتر رسانه‌های تصویری و مطبوعاتی ترکیه در بخش اروپایی هستند.

·         بخش اروپایی دارای مراکز خرید بیشتری است.

·         همانطور که گفته شد استادیوم بیشتر تیم‌های استانبول در بخش اروپایی قرار دارند و تنها ورزشگاه شکری سراج اوغلوی فنرباغچه است که در بخش آسیایی واقع شده است.

·         با توجه به کثرت جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید در بخش اروپایی، هتل‌های بیشتری در این قسمت ساخته شده‌‌اند.


خرید خانه در قسمت اروپایی استانبول

اکثر ایرانی ها به منطقه هایی بنام بیلیکدوزو، اسنیورت و مناطقی که در بخش اروپایی نزدیک فرودگاه آتاتورک هستند می روند. دلیل آن هم بخاطر وجود خانه های ارزان در آن مناطق هست. به بعضی از محله های این قسمت که پا میگذارید مملو از ملیت هایی است که با کمترین هزینه ممکن ملک خریده اند.

در منطقه بیلیدوزو و اسنیورت شهرک سازی در آن منطقه زیاد شده است و بعضا واحدهایی مثلا 3خوابه با پس پرداخت یک سوم و مابقی بصورت قسطی وجود دارد.

نکته ای در مورد خرید ملک های قسطی در استانبول دهیم که، در این ملک ها تا زمانی که اقساط خود را پرداخت نکرده اید و به اتمام نرسیده باشد، سندی به نام شما زده نمی شود. فقط یک قرارداد کمپانی سازنده هست که هیچ اعتباری به آن نیست و بعضا مشاهده شده است که فردی بصورت قسطی آپارتمانی را در این منطقه خریده است و دو سه ماه پرداخت قسط به تعویق افتاده و ملک خود را طبق قراردادی که داشته از دست داده است.

منطقه بی اوغلو که همه ایرانیان آن را به نام منطقه میدان تکسیم میشناسند در بخش اروپایی قرار دارد و افراد زیادی که برای تفریح به استانبول تشریف می آورند در منطقه تکسیم هتل میگیرند. اگر شما برای تفریح به استانبول آمده باشید، قطعا شاهد شلوغی و ازدحام در این منطقه بوده اید. همچنین منطقه سلطان احمد در نزدیکی تکسیم و یکی از مناطق توریستی و شلوغ بخش اروپایی است.

منطقه ساری یر جزو مناطق خوب در بخش آسیایی است ولی قیمت خانه در این منطقه بالاست و ارزش ندارد با 250هزار دلار واحد 2خواب در این منطقه بخرید. این منطقه جزو مناطقی است که پستی و بلندی زیاد دارد. کوچه ها و خیابان ها با شیب های تند از معضلات این منطقه است. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ناب هاوس مراجعه نمایید.

Comments